Publications and conference contributions by members of the S'Cool LAB team

Publications and conference contributions by members of the S'Cool LAB team

2017

Woithe, J., Feistmantl, A., Keller, O., Gonçalves, T., & Schmeling, S. (2017). Particle Physics &  3D printers - Build your own ATLAS magnet: a functional 3D-printed model. DPG spring meeting, Dresden, 20-22/03/2017, talk

Woithe, J., Wiener, G. J., Van der Veken, F. (2017). Let’s have a coffee with the Standard Model of particle physics! Physics Education (accepted)

Wiener, G., Woithe, J., Brown, A. & Jende, K. (2017). Wie passt der LHC in den Physikunterricht? Praxis der Naturwissenschaften - Physik in der Schule, 66(1), 5-9

Woithe, J. & Wiener, G. (2017). Der Lagrangian entmystifiziert - Kaffeeklatsch mit dem Standardmodell der Teilchenphysik. Praxis der Naturwissenschaften - Physik in der Schule, 66(1), 9-15

Wiener, G., Schmeling, S. & Hopf, M. (2017). Elementarteilchenphysik im Anfangsunterricht. Praxis der Naturwissenschaften - Physik in der Schule, 66(1), 15-21

Feistmantl, A., Woithe, J. (2017). Elektromagneten der Teilchenphysik hands-on – das ATLAS-Magnetsystem. Praxis der Naturwissenschaften - Physik in der Schule, 66(1), 21-28

Reifenrath, M., Weller, Ch., Woithe, J. (2017) Supraleitung – Moderne Schulphysik ohne Widerstand? Praxis der Naturwissenschaften - Physik in der Schule, 66(1), 28-32

Feistmantl, A., Woithe, J., Wiener, G. & Hopf, M. (2017). Verschiedene Detektoren für den Unterricht - ein Überblick. Praxis der Naturwissenschaften - Physik in der Schule, 66(1), 33-36

Wiener, G. (2017). Wie kommt man am besten zum CERN? Praxis der Naturwissenschaften – Physik in der Schule, 66(1), 36-39.

2016

Brown A, Müller A, Schmeling S. (2016). Preparing teachers & their students for S'Cool LAB days at CERN. GDCP conference in Zürich, 05-08/09/2016, poster.

Brown A, Schmeling S, Müller A. (2016). Preparing high school teachers and their students for visits to S'Cool LAB. Conference of DINAT - Swiss Science Education Association, 29/01/2016, Fribourg, poster

Keller O., Schmeling S., Müller A., & Benoit M. (2016). iPadPix - A novel educational tool to visualise radioactivity measured by a hybrid pixel detector, JINST 11 C11032

Wiener, G. J., Woithe, J., Brown, A., & Jende, K. (2016). Introducing the LHC in the classroom: an overview of education resources available. Physics Education, 51(3)

Woithe, J. Schmeling, S., Kuhn, J., & Müller, A. (2016). Hands-on Particle Physics Experiments for High-school Students at S'Cool LAB / CERN. GIREP seminar, 30/08-03/09/2016, Krakow, talk

Woithe, J. Schmeling, S., Kuhn, J., & Müller, A. (2016). Students' Conceptions and Hands-on Learning of Particle Physics in S'Cool LAB. Conference of DINAT - Swiss Science Education Association, 29/01/2016, Fribourg, poster

2015

Woithe, J. Schmeling, S., Kuhn, J., & Müller, A. (2016). Konzepttest für Teilchenphysik im Forschungsumfeld Schülerlabor. GDCP conference, 14-17/09/2015, Berlin, poster and proceedings

Woithe, J., Keller, O., Feistmantl, A., Jende, K., & Schmeling, S. (2016). Learning Particle Physics Using Timepix-Based Pixel Detectors at CERN S’Cool LAB. MPTL conference, 9-11/09/2015, Munich, poster and selected papers

Woithe, J. Schmeling, S., Kuhn, J., & Müller, A. (2015). CERN S’Cool LAB – Ein internationales Teilchenphysik-Schülerlabor. DPG spring meeting, Wuppertal, 09-13/03/2015, poster

You are here